Avui, dos mesos després del primer dia de
màster, he d’explicar quin tipus de professora m’agradaria ser. Crec que la
meva idea inicial bàsica no ha canviat, vull ser una professora motivada amb
ganes d’anar a l’institut, d’ensenyar i que els meus alumnes tinguin il·lusió
per aprendre. En canvi, el que sí m’ha aportat el màster, després d’aquests temps
amb les diferents assignatures que hem anat cursant, són eines per dur a terme el
meu objectiu, camins que no he de seguir i diferents punts de vista.
M’agradaria ser una professora:
- Motivadora
- Simpàtica
- Creativa
- Empàtica
- Propera
- Justa
- Innovadora
- Respectuosa
- Pacient
- Comunicativa
- Autocrítica
- Observadora
- Responsable
- Positiva
- Amable
- Tolerant
- Alegre
- Flexible
- Preparada
- ...
I moltes coses més.
Aquests mesos m’han servit per adonar-me de que una bona professora té una gran
responsabilitat que no és només la de transmetre els continguts de la seva
assignatura. Ha de ser capaç d’atendre a la diversitat de l’aula, crear alumnes
crítics i curiosos, classes diferents que mantinguin a l’alumne motivat, implicar-se
amb l’ensenyament de cada alumne, convertir-se en guia de l’aprenentatge dels
alumnes...
La nostra societat ha experimentat molts de
canvis a les darreres dècades i aquests s’han de veure reflectits a l’educació.
De fet, l’educació de la meva generació no té res a veure amb la d’ara. Per
això, no podem pensar en preparar als nostres alumnes per al món actual sense
fer feina amb les noves tecnologies de la informació i la comunicació (TIC). En
el boom de les noves tecnologies com
estam ara no podem continuar amb les metodologies tradicionals hem de rompre
amb el pensament de tots els alumnes aprenen igual, les classes magistrals, ensenyar
només el que posa al llibre, avaluar només l’examen ...
Al següent enllaç podreu trobar una reflexió
sobre les TIC, del que hem après a l’assignatura de Processos i Contextos que
he realitzat junt a les meves companyes Laura, Irene i Anita que té molt a veure
amb el que acab de comentar: https://www.thinglink.com/scene/1251223875534979074
Finalment, un altre aspecte molt important que
ha de tenir una bona professora és ser capaç de reinventar-se, estar en aprenentatge constant
i saber fer feina en equip. Per què? Doncs, perquè l’educació i la formació del
professorat a d’evolucionar al mateix ritme que ho fa la societat i, per tant,
els alumnes. Per això, és molt important també fer feina en grup amb la resta
de docents del nostre departament o institut però també aprofitar les noves
tecnologies que ens permeten estar connectats a tothom ja que el coneixement
actual es genera de forma col·lectiva.
Per tant, una bona professora es crea treballant-se
a escala individual (justa, empàtica, propera...), evolucionant amb les noves
tecnologies i estant en constant procés d’aprenentatge. Si aconsegueix tot això,
sens dubte hauré escollit el camí correcte. La meva preocupació ara es arribar
a l’equilibri de ser la professora amable sense perdre l’autoritat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario